{"id":24625,"date":"2024-05-23T00:00:00","date_gmt":"2024-05-22T21:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/?p=24625"},"modified":"2024-05-23T14:56:05","modified_gmt":"2024-05-23T11:56:05","slug":"lgs-ve-yks-yaklasti-performans-arttirici-ilac-uyarisi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/?p=24625","title":{"rendered":"LGS ve YKS Yakla\u015ft\u0131 ! Performans Artt\u0131r\u0131c\u0131 \u0130la\u00e7 Uyar\u0131s\u0131"},"content":{"rendered":"

\"\"
\n<\/p>\n

\n

Performans Art\u0131r\u0131c\u0131 \u0130la\u00e7 ba\u011f\u0131ml\u0131l\u0131k yapar ! LGS ve YKS s\u0131navlar\u0131na g\u00fcnler kala, uzmanlar s\u0131nava girecek gen\u00e7lerde olu\u015fabilecek psikoloji kaynakl\u0131 sa\u011fl\u0131k sorunlar\u0131na dikkat \u00e7ekti.<\/p>\n

Performans Art\u0131r\u0131c\u0131 \u0130la\u00e7 Al\u0131\u015fkanl\u0131k Yapar, \u00dcniversitede de Hap Almadan Ders \u00c7al\u0131\u015famaz\u00a0<\/b><\/h2>\n

Uzmanlar, LGS<\/a> ve YKS s\u0131navlar\u0131 \u00f6ncesinde \u00f6\u011frenci ve ebeveynlere uyar\u0131larda bulundu. Prof. Dr. Tarhan, s\u0131nav \u00f6ncesi \u00e7ocuklara performans art\u0131r\u0131c\u0131 ila\u00e7 ya da takviye verilmesi konusuna da de\u011finerek, \u015fu uyar\u0131lar\u0131 yapt\u0131, \u201cE\u011fer bir anne baba doktor tavsiyesi olmadan \u00e7ocu\u011fa performans art\u0131r\u0131c\u0131 ila\u00e7 veriyorsa, o \u00e7ocuk ileride hap kullan\u0131m\u0131na meyilli olur. O \u00e7ocuklar \u00fcniversiteye girdikten sonra hap almadan ders \u00e7al\u0131\u015fam\u0131yorlar. Sonra bize getirilen \u00e7ocuklar var, b\u00f6yle yeti\u015ftirilmi\u015fler. O ila\u00e7lar art\u0131k tesir etmedi\u011fi i\u00e7in ba\u015far\u0131l\u0131 olmak i\u00e7in metamfetamin gibi ila\u00e7lar al\u0131yorlar. En g\u00fczel performans art\u0131r\u0131c\u0131 ila\u00e7 \u00e7ay, kahve.\u00a0Bu \u00e7ocuk ileride madde kullanmadan derse odaklanamayan, \u00e7al\u0131\u015famayan bir \u00e7ocuk oluyor. \u00c7ocu\u011fun beynini zehirliyorlar. Ba\u015far\u0131 sa\u011fl\u0131\u011f\u0131n \u00f6n\u00fcne ge\u00e7memeli\u201d<\/p>\n

LGS ve YKS\u2019ya 4 Milyon \u00d6\u011frenci Girecek<\/h2>\n

\u00dcsk\u00fcdar \u00dcniversitesi NP\u0130STANBUL Hastanesi uzmanlar\u0131, 4 milyonu a\u015fan \u00f6\u011frenci ve aileleriyle 12 milyonu a\u015fk\u0131n ki\u015fiyi ilgilendiren LGS ve YKS s\u0131navlar\u0131na bir aydan az bir s\u00fcre kala \u201cS\u0131nav d\u00f6nemlerinde ebeveyn ve ergen aras\u0131ndaki ili\u015fki y\u00f6netimi ve ileti\u015fim\u201d konusuna dikkat \u00e7ekerek, aile i\u00e7i ili\u015fkilerin \u00f6nemini, ergenlerde artan psikiyatrik rahats\u0131zl\u0131klar\u0131, s\u0131nav kayg\u0131s\u0131 ve ergen psikolojisi de\u011fi\u015fimlerini multidisipliner yakla\u015f\u0131mla de\u011ferlendirdiler.<\/p>\n

\"\"<\/p>\n

Anne-baba kaptan de\u011fil, k\u0131lavuz kaptan olmal\u0131!\u00a0<\/strong><\/h2>\n

Y\u00fcksek motivasyonlu olan \u00e7ocuklar\u0131n daha \u00e7ok hata yapma e\u011filiminde oldu\u011funu kaydeden Prof. Dr. Tarhan, motivasyonu olmayan \u00e7ocuklar\u0131n ise ders \u00e7al\u0131\u015fmas\u0131 i\u00e7in bir nedeni olmas\u0131 gerekti\u011fini ifade ederek, \u201cZ ku\u015fa\u011f\u0131 varl\u0131k i\u00e7inde ba\u015far\u0131l\u0131 olmak zorunda. Eski ku\u015faklar yokluk i\u00e7in ba\u015far\u0131l\u0131 olmak zorundayd\u0131. Z ku\u015fa\u011f\u0131n\u0131n kendilerini a\u015fan hedefleri olmal\u0131. Gen\u00e7ler kendilerine hedef koyarlarsa o zaman ba\u015fkalar\u0131 ile kendilerini k\u0131yaslay\u0131p \u00f6zg\u00fcvenlerini d\u00fc\u015f\u00fcrmezler.\u201d dedi.\u00a0\u00c7ocuklar\u0131n kendilerine tarihten rol modeller almas\u0131 tavsiyesinde de bulunan Prof. Dr. Tarhan, \u201cAnne baban\u0131n rol\u00fc \u00e7ocu\u011fun hayat\u0131n\u0131n kaptan\u0131 olmak de\u011fil, k\u0131lavuz kaptan\u0131 olmak.\u201d diye konu\u015ftu.\u00a0Prof. Dr. Tarhan, ailelerin \u00e7ocuklar\u0131 e\u011fitmek ve buyurgan tarzda olmak yerine \u00e7ocuklar\u0131na yol arkada\u015f\u0131 olmalar\u0131 konusunda da \u00f6nerilerde bulundu.<\/p>\n

\u0130nsan hem olumlu hem olumsuz duygulardan olu\u015fan bir kar\u0131\u015f\u0131md\u0131r<\/strong><\/h2>\n

Prof. Dr. Tarhan, s\u00f6zlerine \u015f\u00f6yle devam etti, \u201cKi\u015fisel geli\u015fim ba\u015far\u0131 teknikleri hedefi belli olan gen\u00e7 i\u00e7in faydal\u0131 oluyor. Hedefi belliyse o hedefe ula\u015fmak i\u00e7in \u00e7e\u015fitli ba\u015far\u0131 tekniklerini \u00f6\u011frenmesi, kendini harekete ge\u00e7irmesi, kendini y\u00f6netebilmesi i\u00e7in faydal\u0131. Ama ba\u015far\u0131 tekni\u011fi de\u011fil de ki\u015fisel geli\u015fim tekni\u011fi gibi kullan\u0131l\u0131rsa o teknikler ki\u015fiye sahte bir \u00f6zg\u00fcven olu\u015fturuyor. Kendini be\u011fenmi\u015f oluyorlar. Kendi olumsuz y\u00f6nlerini g\u00f6rmeden sadece olumlu y\u00f6nlerini g\u00f6r\u00fcp bir \u00e7ocu\u011fu harekete ge\u00e7irmeye \u00e7al\u0131\u015fmak \u00e7ocu\u011fu hata yapmaya itiyor.\u00a0\u0130nsan hem olumlu hem olumsuz duygulardan olu\u015fan bir kar\u0131\u015f\u0131md\u0131r. Olumsuz duygular\u0131n\u0131 yok sayarak yakla\u015fan, psikoloji teorilerine uymayan ki\u015fisel geli\u015fim, ba\u015far\u0131 teknikleri var. Hedefi belli olan ki\u015filer ona ula\u015fmak i\u00e7in motivasyon tekni\u011fi olarak kullanabilir. Ama hayat ba\u015far\u0131s\u0131 i\u00e7in kullan\u0131lmaz. Akademik ba\u015far\u0131 i\u00e7in kullan\u0131labilir ba\u015far\u0131 teknikleri\u201d<\/p>\n

LGS ve YKS Adil Olmayan Bir S\u0131nav Sistemi\u00a0<\/strong><\/h2>\n

E\u011fitim sistemine de at\u0131fta bulunan Prof. Dr. Tarhan, \u201cHepimizi a\u015fan bir sistem var. \u015eu andaki e\u011fitim sistemimiz bir insan\u0131n hayat ba\u015far\u0131s\u0131n\u0131 lise sondaki bir s\u0131nava ba\u011fl\u0131yor. Bu adil olmayan bir sistem. Bir y\u0131l i\u00e7erisinde insan\u0131n b\u00fct\u00fcn y\u0131llar\u0131n\u0131 birikimini de\u011ferlendirip onun hayat\u0131 ile ilgili karar veriliyor.\u201d dedi.\u00a0D\u00fcnyada bu sorunun \u00e7\u00f6z\u00fcld\u00fc\u011f\u00fcn\u00fc ve b\u00f6ylece \u00e7ocuklarda s\u0131nav kayg\u0131s\u0131n\u0131n olmad\u0131\u011f\u0131n\u0131 anlatan Prof. Dr. Tarhan, \u201c\u00c7ocu\u011fun 2-3 saatlik bir s\u0131nava odakland\u0131\u011f\u0131 zaman kayg\u0131s\u0131z olmas\u0131 m\u00fcmk\u00fcn de\u011fil. \u0130deal olan ruh sa\u011fl\u0131\u011f\u0131na uygun bir sistem. Bu bilindi\u011fi halde e\u011fitim sistemimizde bir stat\u00fcko var. O stat\u00fcko ciddi \u015fekilde direniyor. O zaman dershanelere de \u00e7ok ihtiya\u00e7 kalmayacak. \u00d6zel hoca tutmaya da \u00e7ok ihtiya\u00e7 kalmayacak. \u015eu anki s\u0131nav sistemindeki yar\u0131\u015fma adil bir yar\u0131\u015fma de\u011fil, kayg\u0131y\u0131 art\u0131ran bir \u015fey\u201d diye konu\u015ftu.<\/p>\n

\u00c7ocuk b\u00fcy\u00fctmek koreografisi zor bir dans gibi<\/strong><\/p>\n

Psikiyatri Uzman\u0131 ve Psikiyatri Hizmetleri Genel Koordinat\u00f6r\u00fc Dr. \u00d6\u011fr. \u00dcyesi Semra\u00a0Baripo\u011flu, \u00e7ocuk b\u00fcy\u00fctmenin koreografisi zor bir dans gibi oldu\u011funu ifade ederek, ailelerin \u00e7ocu\u011fun ki\u015filik \u00f6zellikleri, ilgi ve becerileri konusunda h\u00e2kim olmalar\u0131 gerekti\u011fini s\u00f6yledi.\u00a0\u201c\u00c7ocu\u011fun ruh sa\u011fl\u0131\u011f\u0131ndan anne babalar sorumlu.\u201d diyen Dr.\u00a0\u00d6\u011fr. \u00dcyesi Semra\u00a0Baripo\u011flu, anne babalar\u0131n \u00e7ocuklar\u0131na \u201c\u00dclke ko\u015fullar\u0131 b\u00f6yle, bu s\u0131nava girmek zorunda olman\u0131 istemezdik ama ko\u015fullar bu, bizim \u00f6nceli\u011fimiz senin ruh sa\u011fl\u0131\u011f\u0131n\u201d demesinin \u00f6nemine de de\u011findi.<\/p>\n

Dr. \u00d6\u011fr. \u00dcyesi Melek G\u00f6zde Lu\u015f:<\/strong> S\u0131nav kayg\u0131s\u0131 y\u00f6netilebilir<\/strong><\/h2>\n

\u00dcsk\u00fcdar \u00dcniversitesi NP Etiler T\u0131p Merkezi \u00c7ocuk ve Ergen Psikiyatri Uzman\u0131 Dr. \u00d6\u011fr. \u00dcyesi Melek G\u00f6zde Lu\u015f, ergen bireylerde son zamanlarda art\u0131\u015f g\u00f6steren psikiyatrik rahats\u0131zl\u0131klar ve kayg\u0131 y\u00f6netimine ili\u015fkin tedaviler, s\u0131nav kayg\u0131s\u0131 gibi konulara de\u011finerek, \u201cSon zamanlarda ergenlik d\u00f6neminde psikiyatrik rahats\u0131zl\u0131klarda art\u0131\u015f g\u00f6zleniyor. Ergenlik, bireyin kimlik ve ki\u015filik geli\u015fiminin yo\u011fun bir \u015fekilde ya\u015fand\u0131\u011f\u0131, fiziksel ve duygusal de\u011fi\u015fimlerin h\u0131zla ger\u00e7ekle\u015fti\u011fi bir d\u00f6nemdir. Bu s\u00fcre\u00e7te ergenler, pek \u00e7ok psikolojik sorunla kar\u015f\u0131la\u015fabilirler ve bu da psikiyatrik rahats\u0131zl\u0131klar\u0131n artmas\u0131na neden olabilir\u201d diye konu\u015ftu.\u00a0Dr. \u00d6\u011fr. \u00dcyesi Melek G\u00f6zde Lu\u015f,\u00a0s\u0131nav kayg\u0131s\u0131n\u0131n y\u00f6netilebilece\u011fini dile getirerek, medikal tedavilerin uygulanabildi\u011fini, ailelerin kulaktan dolma bilgilerle \u00e7ocuklar\u0131na ila\u00e7 kulland\u0131rmamalar\u0131n\u0131n \u00f6nemini vurgulad\u0131.<\/p>\n

S\u0131nav Stresi Nedeniyle Bulant\u0131, kusma gibi fiziksel belirtiler ya\u015fan\u0131yor<\/strong><\/h2>\n

\u00c7ocuklar\u0131n bireysel \u00f6zelliklerinin desteklenmesinin \u00f6nemine i\u015faret ederek Dr. \u00d6\u011fr. \u00dcyesi Melek G\u00f6zde Lu\u015f, ailelerin \u00e7ocuklar\u0131 d\u00fcrt\u00fcklemek yerine desteklemeleri gerekti\u011fini ifade etti.\u00a0Dr. \u00d6\u011fr. \u00dcyesi Melek G\u00f6zde Lu\u015f, \u201cS\u0131nav stresi, ergenlerde kayg\u0131 bozukluklar\u0131n\u0131n, depresyonun, panik ataklar\u0131n ve hatta okul fobisinin ortaya \u00e7\u0131kmas\u0131na neden olabiliyor. Bulant\u0131, kusma gibi fiziksel belirtiler ya\u015fan\u0131yor. S\u0131nav kayg\u0131s\u0131yla ba\u015fa \u00e7\u0131kmak i\u00e7in ergenlere ve ailelerine \u00e7e\u015fitli destek ve tedavi y\u00f6ntemleri \u00f6neriliyor\u201d \u015feklinde konu\u015ftu.<\/p>\n

Ebeveyn-ergen ili\u015fkilerinin etkili bir \u015fekilde y\u00f6netilmesi \u00f6nemli<\/strong><\/h2>\n

\u00dcsk\u00fcdar \u00dcniversitesi NP Etiler T\u0131p Merkezi \u00c7ocuk Ergen Uzman Klinik Psikolog S. Aybeniz Y\u0131ld\u0131r\u0131m ise ergen psikolojisi y\u00f6netimi, ebeveyn ve ergen aras\u0131ndaki ili\u015fki y\u00f6netimi ve ileti\u015fim konular\u0131n\u0131 ele alarak, \u201cErgenlik d\u00f6nemi, bireyin hayat\u0131nda \u00f6nemli bir ge\u00e7i\u015f s\u00fcrecidir ve bir\u00e7ok fiziksel, duygusal ve sosyal de\u011fi\u015fiklikleri beraberinde getirir. Bu d\u00f6nemde ergenler, kimliklerini bulma, ba\u011f\u0131ms\u0131zl\u0131k kazanma ve kendi ki\u015filiklerini geli\u015ftirme s\u00fcrecinde \u00f6nemli ad\u0131mlar atarlar. Ancak, ergenlik d\u00f6nemi hem ergenler hem de aileleri i\u00e7in zorlu bir s\u00fcre\u00e7 olabilir. Bu nedenle, ergen psikolojisi y\u00f6netimi ve ebeveyn-ergen ili\u015fkilerinin etkili bir \u015fekilde y\u00f6netilmesi b\u00fcy\u00fck \u00f6nem ta\u015f\u0131yor\u201d diye konu\u015ftu.<\/p>\n

Ebeveynler Ergenleri Dinlemeli<\/h2>\n

Ergen psikolojisi y\u00f6netiminin, ergenlerin duygusal, zihinsel ve sosyal ihtiya\u00e7lar\u0131n\u0131n anla\u015f\u0131lmas\u0131 ve desteklenmesini i\u00e7erdi\u011fini ifade eden Y\u0131ld\u0131r\u0131m, \u201cErgenlik d\u00f6nemindeki gen\u00e7ler, kimlik krizleri, kimlik aray\u0131\u015f\u0131, roller aras\u0131 \u00e7at\u0131\u015fmalar gibi bir\u00e7ok zorlu\u011fa maruz kalabilirler. Bu nedenle, ebeveynlerin ergenlerin duygusal d\u00fcnyas\u0131n\u0131 anlamalar\u0131 ve onlara empatiyle yakla\u015fmalar\u0131 \u00f6nemlidir. Ayr\u0131ca, ergenlerin kendi duygular\u0131n\u0131 ifade etmelerine, sorunlar\u0131n\u0131 a\u00e7\u0131k\u00e7a konu\u015fmalar\u0131na ve destek aramalar\u0131na olanak tan\u0131nmal\u0131d\u0131r. Ebeveynler, ergenlerin \u00f6zg\u00fcvenlerini art\u0131rmak ve duygusal g\u00fcvenliklerini sa\u011flamak i\u00e7in onlar\u0131 dinlemeli ve anlay\u0131\u015fla kar\u015f\u0131lamal\u0131d\u0131rlar\u201d \u015feklinde konu\u015ftu.<\/p>\n

Her \u00f6\u011frencinin bireysel zorlanmalar\u0131 olabiliyor<\/strong><\/h2>\n

Her \u00f6\u011frencinin bireysel zorlanmalar\u0131 olabildi\u011fini ve seanslarda bunlar\u0131n \u00fczerinde \u00e7al\u0131\u015ft\u0131klar\u0131n\u0131 kaydeden Y\u0131ld\u0131r\u0131m, hedeflerine ili\u015fkin plan yapan \u00f6\u011frencilerin s\u0131nav s\u00fcrecini daha iyi y\u00f6netti\u011fini s\u00f6yledi.\u00a0Y\u0131ld\u0131r\u0131m, LGS \u00f6ncesi ya\u015flardaki \u00e7ocuklar\u0131n da \u00d6zel E\u011fitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fc taraf\u0131ndan 1, 2 ve 3. s\u0131n\u0131flar i\u00e7in yap\u0131lan Bilsem S\u0131nav\u0131 i\u00e7in kayg\u0131 ya\u015fad\u0131klar\u0131n\u0131 ifade etti.<\/p>\n

\u201cS\u0131nav d\u00f6nemleri, bir\u00e7ok \u00f6\u011frenci i\u00e7in stresli ve zorlay\u0131c\u0131 zamanlar olabilir.\u201d<\/strong><\/p>\n

\u00c7ocuk Ergen Uzman Klinik Psikolog Elvin Ak\u0131 Konuk da s\u0131nav d\u00f6neminde empati ve s\u0131nav stresinin y\u00f6netilmesine y\u00f6nelik \u00f6nerilerini ifade ederek, \u201cS\u0131nav d\u00f6nemleri, bir\u00e7ok \u00f6\u011frenci i\u00e7in stresli ve zorlay\u0131c\u0131 zamanlar olabilir. Bu d\u00f6nemde kayg\u0131 \u00e7e\u015fitli bi\u00e7imlerde kendini g\u00f6sterebilir. Kalp at\u0131\u015f\u0131nda h\u0131zlanma, terleme, titreme, nefes al\u0131p vermekte g\u00fc\u00e7l\u00fck, i\u015ftahs\u0131zl\u0131k, ba\u015f a\u011fr\u0131s\u0131, beslenme veya uyku d\u00fczensizli\u011fi gibi fiziksel belirtilerin yan\u0131 s\u0131ra gerginlik, sinirlilik, karamsarl\u0131k, endi\u015fe, huzursuzluk gibi duygusal belirtiler de g\u00f6r\u00fclebilir. Bu belirtileri hisseden \u00e7ocuklar s\u0131kl\u0131kla ders \u00e7al\u0131\u015fmay\u0131 b\u0131rakma, s\u0131nav\u0131 yar\u0131da b\u0131rakma veya s\u0131nava girmeme, ders \u00e7al\u0131\u015fmay\u0131 erteleme, a\u015f\u0131r\u0131 hareketlilik ya da tam tersi donakalma gibi hareketsizlik bi\u00e7iminde davran\u0131\u015flar sergileyebilirler\u201d diye konu\u015ftu.<\/p>\n

Rezil olaca\u011f\u0131m korkusuyla yan\u0131tlar\u0131 unutur, hatalar yapabilirler\u00a0<\/strong><\/p>\n

Uzman Klinik Psikolog Elvin Ak\u0131 Konuk ise \u015fu ifadelerde bulundu, \u201cS\u0131nav stresini ya\u015fayan \u00e7ocuklar bildiklerinin hepsini unuttu\u011funu d\u00fc\u015f\u00fcnme, ba\u015far\u0131l\u0131 olmayaca\u011f\u0131n\u0131 veya s\u0131nav\u0131 ge\u00e7emezse her \u015feyin bitece\u011fini d\u00fc\u015f\u00fcnme, unutkanl\u0131k, dikkati toplamakta g\u00fc\u00e7l\u00fck, rezil olaca\u011f\u0131 inanc\u0131 gibi zihinsel belirtiler de ortaya koyabilirler. Bu durum var olan akademik performans\u0131n kullan\u0131m\u0131n\u0131 engellemeye sebep olur. Bu d\u00fc\u015f\u00fcnceler nedeniyle s\u0131navda okudu\u011fu sorular\u0131 anlayamaz, dikkatini o esnada sorulara ve \u00e7\u00f6z\u00fcmlere veremez, \u00e7ok iyi bildi\u011fi sorularda bile ufak hatalar yapabilir veya yan\u0131tlar\u0131 unutabilir. Bu durum \u00e7ocu\u011fun hem akademik performans\u0131n\u0131 hem de kendine g\u00fcvenini olumsuz bi\u00e7imde etkiler.\u201d \u00a0(BSHA \u2013 Bilim ve Sa\u011fl\u0131k Haber Ajans\u0131)<\/p>\n<\/div>\n

\nKaynak : BSHA
\nKaynak Sayfa :
\nhttps:\/\/www.bsha.com.tr\/lgs-yks-yaklasti\/<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Performans Art\u0131r\u0131c\u0131 \u0130la\u00e7 ba\u011f\u0131ml\u0131l\u0131k yapar ! LGS ve YKS s\u0131navlar\u0131na g\u00fcnler kala, uzmanlar s\u0131nava girecek gen\u00e7lerde olu\u015fabilecek psikoloji kaynakl\u0131 sa\u011fl\u0131k sorunlar\u0131na dikkat \u00e7ekti. Performans Art\u0131r\u0131c\u0131 \u0130la\u00e7 Al\u0131\u015fkanl\u0131k Yapar, \u00dcniversitede de Hap Almadan Ders \u00c7al\u0131\u015famaz\u00a0 Uzmanlar, LGS ve YKS s\u0131navlar\u0131 \u00f6ncesinde \u00f6\u011frenci ve ebeveynlere uyar\u0131larda bulundu. Prof. Dr. Tarhan, s\u0131nav \u00f6ncesi \u00e7ocuklara performans art\u0131r\u0131c\u0131 ila\u00e7 ya …<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":24626,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_mi_skip_tracking":false},"categories":[44],"tags":[],"aioseo_notices":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/24625"}],"collection":[{"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcomments&post=24625"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/24625\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":24628,"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/posts\/24625\/revisions\/24628"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=\/wp\/v2\/media\/24626"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fmedia&parent=24625"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Fcategories&post=24625"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/turkishnews.com.tr\/index.php?rest_route=%2Fwp%2Fv2%2Ftags&post=24625"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}